HTML

PALEOlove

Paleolit étrend alapanyagainak bemutatása, felhasználási javaslatok, ötletek, hasznos tanácsok, hogy örömmel fogyasszuk el ételeinket.

2014.08.18. 21:56 PALEOlove

Édes gesztenyeliszt

Címkék: palacsinta gesztenyés

palacsinta_1408391763.jpg_930x523

Elérkezett a gesztenyeliszt ideje, most ezt fogom bemutatni. A gesztenyeliszt igazán különlegesnek mondható, nagyon porszerű állagú, és össze tud csomósodni, ezért, amikor ezt használom, mindig átszitálom, így könnyen lehet majd vele dolgozni. Nem kell sokáig kavargatni és keresni az összeállt csomókat a tésztában, hogy simára tudjuk keverni. Eléggé édeskés íze van, süteményekhez, palacsintához ideális. A süteményeknek és a palacsintának halvány gesztenyebarna színe lesz a liszttől. Ha édes sütikről van szó, akkor a liszt mennyisége lehet kb. egynegyed vagy egyharmad, és akkor egy nagyon finom ízű, és állagú tésztánk lesz. Palacsintatészta készítésénél viszont egészen más a helyzet. Itt szinte 100 százalékban csak gesztenyelisztet használok. Szerintem nagyon finom és ugyanúgy mint a hagyományos lisztes verziónál bármivel megtölthető, minden töltelékkel finom lesz. A neten sokféle palacsintatészta leírás van, de én azt szeretem, amit fel lehet tekerni, így kikísérleteztem egy nagyon jó palacsintatésztát. Elárulom, hogy mindenki élvezhesse ezt a finomságot. Én, mikor sütök, sosem mérek grammra pontosan, sokkal inkább érzésre sütök, és szinte mindig evőkanállal mérek és adagolok. Ha valaki nagyon kíváncsi a pontos mértékre, akkor azt tudom mondani, hogy egy evőkanál kb. 2 dkg-nak felel meg.

12 db vékony, nagyméretű palacsintához én 6 púpozott evőkanál (ek.) gesztenyelisztet és 1 púpozott ek. kókuszlisztet átszitáltam egy tálba. Adtam hozzá 2 ek. eritritet, 4 db L-es méretű tojást és annyi szénsavas ásványvizet( kb. 1,5 dl), hogy hígabb, folyós állagú tésztát kapjak. Itt nagyon könnyű elrontani a tésztát, mert ha túl sok vizet adunk hozzá, vagy kevés a tojás, akkor sütésnél nem tudjuk megfordítani, szétmállik. Ez az első tésztánál rögtön kiderül, de nem kell kétségbe esni és kidobni az egészet, hanem mentsük meg: adjunk hozzá még egy tojást, ha nagyon híg lenne akkor legyen 2 tojás, plusz 1 ek. liszt, és minden jó lesz. A palacsintasütőt én minden tészta előtt bekenem olajjal, még a kerámiát is, mert hajlamos a letapadásra. Van egy trükköm, hogy megfordításnál ne szakadjon szét: 2 lapátot használok egyszerre, egyiket a másik után csúsztatom a tészta alá addig, míg már az egyik lapáttal könnyen meg tudom fordítani. Ha pedig sikerül, akkor örömmel töltsük meg és élvezzük az ízeket!

Inspirációnak bemutatom az én palacsintámat...:-)

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://paleolove.blog.hu/api/trackback/id/tr936615593

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása