HTML

PALEOlove

Paleolit étrend alapanyagainak bemutatása, felhasználási javaslatok, ötletek, hasznos tanácsok, hogy örömmel fogyasszuk el ételeinket.

2014.08.12. 14:36 PALEOlove

A cinkes szezámmagliszt...

sajtos_pizza_1407846977.jpg_940x539

Mint minden lisztet, a szezámmaglisztet is a hántolt szezámmag aprításával, préselésével és sajtolásával állítják elő. A lisztnek van egy kissé barnás szürkés árnyalata és egy jellegzetes, kicsit kesernyés illata. Nagyon sok benne a cink, ami erősíti az immunrendszert.

Ezt a lisztet érdemes más maglisztekkel együtt használni, és erre is igaz, hogy képes több folyadékot felszívni, ezért érdemes a tojások számát növelni a receptben megadottakhoz képest.

A lisztnek van egy kesernyés utóíze, aki szereti a keserű ízt, annak nagyon ízlene, én nem annyira szeretem, ezért van egy fűszer, ami nagyon jó leveszi ezt az utóízt, mondhatni semlegesíti azt, és ez a köménymag. Tényleg működik, és nem lesz köményes íze semminek.

Én ezt a lisztet csak kenyerek, zsömlék, sós rágcsák, és pizza készítéséhez használom, de itt biztosan, mert szerintem nagyon jó ízt ad nekik. Süteményekhez nem használom, mivel nem édes, nekem nem illik bele a tésztákba. A tészták készítésénél én mindig 3 vagy négyféle darált magot vagy lisztet használok. Ilyenkor a szezámmagliszt a harmadik helyen áll a sorban, és szerintem ennyi elég is belőle. Például a kenyér vagy pizzatésztánál ha 5 evőkanál darált mandulát és 5 evőkanál darált napraforgómagot használok, akkor a szezámmaglisztből csak 3 kanállal teszek bele.

A szezámmaglisztet kitűnően lehet használni még panírozáshoz is, ami nekem tapasztalatom és bevált, hogy először a lisztbe forgatom meg a húst és csak utána a tojásba, így sütés során nem esik le a panír a húsról és finom ropogós lesz a végeredmény.

Inspirációként most egy pizzát hoztam...a kukorica nem paleo, de másoknak is kedveskedtem vele, akik viszont szeretik:-)

 

Itt az alkalom: lehet szavazni, kérni, hogy az eddig bemutatott (vagy még nem látott, de kíváncsi) desszertek közül melyik receptet osszam meg.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://paleolove.blog.hu/api/trackback/id/tr726597979

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása